Паливо

Мережа заправних станцій «SUN» здійснює реалізацію наступних видів палива: 

- ЗРІДЖЕНОГО ГАЗУ (пропан-бутан)
     - СТИСНУТОГО ГАЗУ (метану)

     - Бензини А-92, А-95, А-95 euro
     - Дизельне паливо euro IV и euroV

ЗРІДЖЕНИЙ ГАЗ (пропан-бутан)

Зріджений газ при атмосферному тиску і температурі вище нуля знаходиться в газоподібному стані. При порівняно невеликому підвищенні тиску - не більше 1,6 МПа - він перетворюється в легко випаровуються і рідини. Зріджений газ складається в основному з суміші двох газів: пропану (близько 60%) і бутану (приблизно 40%). Крім того, в ньому в невеликій кількості містяться такі гази, як етан, пентан, пропилен, бутилен і етилен. Теплота згоряння одиниці маси зрідженого газу висока - 46 МДж / кг. При щільності близько 0,524 г/см3 (при 20 ° С) об'ємна теплота згоряння зрідженого газу перевищує 24000 МДж/м3. Поступаючись за значенням цього показника бензину, скраплений газ як паливо є повноцінним його замінником. Відносно невелика маса тонкостінних сталевих балонів, розрахованих на робочий тиск до 1,6 МПа, дозволяє зберігати на автомобілі достатню кількість газу, не зменшуючи його корисного навантаження. Тому автомобілі, які працюють на зрідженому газі, мають такий же запас ходу, як і бензинові. Газоподібне паливо краще змішується з повітрям і завдяки цьому повніше згорає в циліндрах. З цієї причини відпрацьовані гази у автомобілів, що працюють на газоподібних паливах, менш токсичні, ніж у автомобілів, що працюють на бензині. Висока детонаційна стійкість зрідженого газу (октанове число по дослідницькому методу більше 110) дозволяє підвищити ступінь стиснення бензинових двигунів, переобладнаних для роботи на зрідженому газі.

Основними показниками, що характеризують якість зрідженого газу як палива для автомобілів, є компонентний склад, тиск насичених парів, відсутність рідкого (неіспаряющегося) залишку, вміст шкідливих домішок.

Компонентний склад газу - показник скрапленого газу, всесезонно відпускається газонаповнювальних станцій для газобалонних автомобілів, повинен змінюватися в обмежених межах. Зріджений газ містить (по масі) не менше 60 ± 20% пропану, не більше 40 ± 20% бутану і не більше 6% інших газів (пропілену, бутилену, етилену). Порушення співвідношення між пропаном і бутаном змінює теплоту згоряння газу і склад горючої суміші. В результаті погіршується процес згоряння суміші в циліндрах двигуна і збільшується токсичність відпрацьованих газів.

Тиск насичених парів впливає на надійність подачі газу в циліндри двигуна в холодну пору року. При температурі мінус 30 ° С воно не повинно бути нижче 0,7 МПа. При подальшому зменшенні тиску порушиться безперебійна подача газу з балона. Тиск парів не повинно також перевищувати 1,6 МПа при 45 ° С, так як саме на таке граничне робочий тиск розраховані балони, які застосовуються на газобалонних автомобілях.

Вміст сірки, лугів та вільної води. При підвищеному вмісті сірки вона осідає в паливній апаратурі, звужуючи прохідні перетини трубопроводів і руйнівно діючи на гумово-технічні деталі. Згораючи в циліндрах двигуна, сірка підвищує токсичність відпрацьованих газів. Її зміст не повинно перевищувати 0,015% за масою. Луги і вільна вода повинні бути відсутніми.

Рідкий залишок. Даного залишку при температурі 40 ° С не повинно бути.


СТИСНЕНИЙ ГАЗ (МЕТАН)

Стиснений газ, на відміну від зрідженого, зберігає свій газоподібний стан при нормальній температурі і будь-якому підвищенні тиску. Він перетворюється в рідину тільки після глибокого охолодження (нижче мінус 162 ° С). В якості палива для автомобілів використовують стиснене до 20 МПа природний газ, що видобувається зі свердловин газових родовищ. Його основний компонент - метан. Стиснутий газ має дуже високу теплоту згоряння одиниці маси - 49,8 МДж / кг, але через надзвичайно малої щільності (0,0007 г/см3 при 0 ° С і атмосферному тиску) об'ємна теплота згоряння стисненого навіть до 20 МПа природного газу не перевищує 7000 МДж / кг, тобто більш ніж 3 рази менше, ніж у скрапленого. Невисоке значення об'ємної теплоти згоряння не дозволяє забезпечити зберігання на автомобілі достатньої кількості газу навіть при високому тиску. Внаслідок цього запас ходу газобалонних автомобілів, що працюють на стиснутому природному газі, удвічі менше, ніж у бензинових або у автомобілів, що працюють на зрідженому вуглеводневому газі. Октанове число метану по дослідницькому методу близько 110. Застосування замість бензину стисненого природного газу завдяки його величезним запасам і невеликій вартості доцільно, особливо на внутрішньоміських і приміських перевезеннях

Показники стисненого газу: компонентний склад стисненого газу та вміст речовин, що шкідливо впливають на роботу газобалонної апаратури і прискорюють знос двигунів.

Компонентний склад газу. Стиснений газ, призначений для всесезонного застосування на автомобілях, повинен містити (за об'ємом) метану не менше 90%, етану - не більше 4%, невелика кількість (до 2,5%) інших горючих вуглеводневих газів, окису вуглецю - до 1%, кисню - до 1%, азоту - не більше 5%.

Вміст шкідливих домішок. У стиснутому газі їх зміст суворо обмежена: сірководню не повинно бути більше 2 г/100 м3, механічних домішок - більше 0,1 г/100 м3 вміст вологи допускається в незначних кількостях.